Letni kurs angielskiego w Waszyngtonie

Od 2015 roku uczniowie KOSTKI mają wyjątkową możliwość wyjazdu do Stanów Zjednoczonych by doskonalić swoje umiejętności językowe uczestnicząc w kursie „English as a Second Language  Program – Dream No Bordes”.

Przez sześć tygodni przebywając w Georgetown Preparatory School (istniejącej od 1789 roku jezuickiej szkole średniej) nie tylko uczą się angielskiego w międzynarodowej grupie, ale także mają okazje twórczo spędzać wakacyjny czas, brać udział w wielu wydarzeniach społecznych i rekreacyjnych. W zajęciach corocznie bierze udział liczna grupa uczniów w wieku 14-17 lat z całego świata. Dla wszystkich jest to wyjątkowy czas zbierania nowych doświadczeń jak również nawiązywania wspaniałych przyjaźni z rówieśnikami z różnych kontynentów.

Więcej informacji o Georgetown Preparatory School można znaleźć tutaj: https://www.gprep.org/.

Szczegółowe zaś informacje o szkoleniu można znaleźć tutaj: http://www.gprep.org/about/summer-programs/esl.

Zapraszamy do zapoznania się z relacjami uczestników
dotychczasowych edycji szkolenia:

Edycja 2016

„W lipcu ubiegłego roku miałam szansę uczestniczyć w międzynarodowym kursie języka angielskiego organizowanym  przez Georgetown Preparatory School w Waszyngtonie. Był to niezapomniany, fantastycznie spędzony czas. Miałam okazję poznać ciekawych ludzi z najdalszych zakątków świata. Najbardziej zaprzyjaźniłam się z dziewczyną z Tajwanu, z którą mieszkałam w pokoju. Wszyscy uczestnicy zostali zakwaterowani w taki sposób aby nie być w pokoju z osobą tej samej narodowości. W związku z tym od początku pobytu musieliśmy prawie cały czas mówić po angielsku.

Od poniedziałku do piątku intensywnie uczyliśmy się angielskiego oraz kultury i historii Stanów Zjednoczonych. Byliśmy podzieleni na pięć grup zależnie od stopnia zaawansowania. Uczestniczyliśmy w prowadzeniu bloga „Dream no boarders”, w którym opisywaliśmy nasze kraje i bieżące wydarzenia. Po lekcjach mieliśmy ciekawe zajęcia sportowe i integracyjne, a na sam koniec wyjazdu zorganizowaliśmy talent show. W weekendy jeździliśmy na wycieczki na przykład do Waszyngtonu, na spływ Potomakiem, mecz baseballa czy do parku rozrywki. Mieliśmy okazję zobaczyć jak amerykanie obchodzą święto 4 lipca (Independence Day) oraz zaprezentować nasze narodowe potrawy na międzynarodowej kolacji.

Dzięki wyjazdowi znacznie polepszyłam swoje umiejętności językowe i przełamałam barierę mówienia po angielsku. Wyjazd był dla mnie wielką przygodą,  możliwością rozwoju oraz spełnieniem marzeń.”

Maja Fordońska

„W minione wakacje miałyśmy szansę uczestniczyć w międzynarodowym programie językowym Dreams no boarders, w Georgetown Preparatory School koło Waszyngtonu. Przez sześć tygodni brałyśmy udział w lekcjach, podczas których poznawałyśmy historię, sytuacje polityczną i kulturę Stanów Zjednoczonych. Po zajęciach miałyśmy do dyspozycji szereg obiektów sportowych znajdujących się na terenie kampusu. Wieczory spędzaliśmy we wspólnym gronie na zabawach i lepszym poznawaniu się. Weekendy były czasem wyjazdów i integracji.

Odwiedziliśmy stolicę Stanów Zjednoczonych, wzięłyśmy udział w spływie pontonowym, poczułyśmy też iście amerykańską atmosferę podczas meczu baseballa, a to wszystko jeżdżąc żółtym autobusem! Wyjazd do Ameryki był spełnieniem naszych marzeń. Mogłyśmy nie tylko zobaczyć choć część Stanów Zjednoczonych, lecz również poznałyśmy niesamowitych ludzi z ponad 18 krajów oraz poprawiłyśmy swoje umiejętności językowe.”

Magda i Zuza Bąk

Edycja 2015

„Miałam przyjemność jako pierwsza z Kostkowiczów wyjechać na kurs języka angielskiego ESL Summer Program do jezuickiej szkoły Georgetown Preparatory School w Maryland, USA. Było to dla mnie niezwykłe przeżycie i zupełnie nowe doświadczenie. Podczas pobytu, na terenie kampusu odbywały się zajęcia w grupach w zależności od poziomu zaawansowania. Dotyczyły one historii i kultury Stanów Zjednoczonych oraz doskonalenia umiejętności językowych. Poza zajęciami szkolnymi graliśmy także w gry zespołowe i zwiedzaliśmy pobliskie miasta. Miałam okazję być m.in. w Waszyngtonie, Baltimore i Annapolis. Zobaczyłam też jak Amerykanie świętują swoje święto niepodległości 4 lipca.

Cały wyjazd wspominam jako jedną z lepszych przygód w moim życiu do tej pory. Poznałam tam świetnych ludzi z całego niemalże świata, z którymi stale utrzymuję kontakt. Dlatego zachęcam Was drodzy Kostkowicze, abyście się zainteresowali tymże wyjazdem, gdyż jest to ogromna szansa, zwłaszcza dla tych, którzy chcą być Magis!
Kto wie, może się spotkamy?”