Georgetown Preparatory School 2016

Edycja 2016

„W lipcu ubiegłego roku miałam szansę uczestniczyć w międzynarodowym kursie języka angielskiego organizowanym  przez Georgetown Preparatory School w Waszyngtonie. Był to niezapomniany, fantastycznie spędzony czas. Miałam okazję poznać ciekawych ludzi z najdalszych zakątków świata. Najbardziej zaprzyjaźniłam się z dziewczyną z Tajwanu, z którą mieszkałam w pokoju. Wszyscy uczestnicy zostali zakwaterowani w taki sposób aby nie być w pokoju z osobą tej samej narodowości. W związku z tym od początku pobytu musieliśmy prawie cały czas mówić po angielsku.

Od poniedziałku do piątku intensywnie uczyliśmy się angielskiego oraz kultury i historii Stanów Zjednoczonych. Byliśmy podzieleni na pięć grup zależnie od stopnia zaawansowania. Uczestniczyliśmy w prowadzeniu bloga „Dream no boarders”, w którym opisywaliśmy nasze kraje i bieżące wydarzenia. Po lekcjach mieliśmy ciekawe zajęcia sportowe i integracyjne, a na sam koniec wyjazdu zorganizowaliśmy talent show. W weekendy jeździliśmy na wycieczki na przykład do Waszyngtonu, na spływ Potomakiem, mecz baseballa czy do parku rozrywki. Mieliśmy okazję zobaczyć jak amerykanie obchodzą święto 4 lipca (Independence Day) oraz zaprezentować nasze narodowe potrawy na międzynarodowej kolacji.

Dzięki wyjazdowi znacznie polepszyłam swoje umiejętności językowe i przełamałam barierę mówienia po angielsku. Wyjazd był dla mnie wielką przygodą,  możliwością rozwoju oraz spełnieniem marzeń.”

Maja Fordońska

„W minione wakacje miałyśmy szansę uczestniczyć w międzynarodowym programie językowym Dreams no boarders, w Georgetown Preparatory School koło Waszyngtonu. Przez sześć tygodni brałyśmy udział w lekcjach, podczas których poznawałyśmy historię, sytuacje polityczną i kulturę Stanów Zjednoczonych.

Po zajęciach miałyśmy do dyspozycji szereg obiektów sportowych znajdujących się na terenie kampusu. Wieczory spędzaliśmy we wspólnym gronie na zabawach i lepszym poznawaniu się. Weekendy były czasem wyjazdów i integracji.

Odwiedziliśmy stolicę Stanów Zjednoczonych, wzięłyśmy udział w spływie pontonowym, poczułyśmy też iście amerykańską atmosferę podczas meczu baseballa, a to wszystko jeżdżąc żółtym autobusem! Wyjazd do Ameryki był spełnieniem naszych marzeń. Mogłyśmy nie tylko zobaczyć choć część Stanów Zjednoczonych, lecz również poznałyśmy niesamowitych ludzi z ponad 18 krajów oraz poprawiłyśmy swoje umiejętności językowe.”