W dniach 24 – 25 maja 2014 r. Szczep „Czwartacy” zorganizował górską wycieczkę w Beskid Makowski, połączoną ze zdobywaniem GOT (Górskiej Odznaki Turystycznej PTTK).

W sobotę rano wyruszyliśmy z Krakowa do Myślenic. Stamtąd udaliśmy się pieszo czerwonym szlakiem na Ukleinę (dość uciążliwe podejście) i dalej przez Śliwnik do schroniska PTTK na Kudłaczach. (Uff!!! 4,5 godz. marszu!) Pogoda była upalna, ale po południu przechodziły (na szczęście tylko obok nas) burze. Ze schroniska zeszliśmy do Pcimia i wróciliśmy do Myślenic. Nocowaliśmy w schronisku PTTK na Zarabiu.

Wieczorem czekała nas jeszcze krótka gra terenowa, która wymagała znajomości znaków patrolowych i alfabetu Morse’a, a następnie piękne harcerskie ognisko.
W niedzielę po mszy świętej udaliśmy się na Chełm, a stamtąd wróciliśmy do Myślenic. W sumie zdobyliśmy 46 pkt GOT. Nieco zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń, wróciliśmy do Krakowa.
Teraz planujemy następną wyprawę, a w lipcu Harcerski Obóz Żeglarski na Mazurach, na który serdecznie zapraszamy!

Czuwaj!

Joanna Derwisz
z-ca komendanta Szczepu „Czwartacy”