Końcówka roku to czas, gdy trudno skupić się w szkolnej ławce, wykorzystujemy wiec go na prowadzenie zajęć poza szkołą. 23 czerwca 2021 r. dwie grupy uczniów wyruszyły do centrum miasta Krakowa by wziąć udział w edukacyjnych grach terenowych.

Pierwsza z nich przeznaczona byłą dla uczniów klasy matematyczno-informatyczno-fotonicznej 1A. Przedmioty realizowane w tej klasie w zakresie rozszerzonym to matematyka, informatyka i język angielski. Postanowiliśmy więc zaprosić ich do zabawy, która będzie rozwijała ich kompetencje z zakresu języka angielskiego, wśród wykonywanych przez uczniów zadań znalazły się także zagadki matematyczne. Udział w zabawie pozwalał także młodzieży lepiej poznać nasze miasto i różne ciekawe historie dotyczące go. Grę dla uczniów opracowały Pani Agnieszka Baran oraz profesor Julia Józefczyk.

Tak uczniowie opisali swoje wrażenia z udziału w niej:

„On Wednesday 23rd of June, our class (1A) had an opportunity to take part in a language city game made by teachers. The whole game was in English and it was placed in Cracow old city. First, we governed up in school library, to divide into 4 smaller groups. Next, we took a tram and went to center of Cracow. Game started next to our Adaś (Adam Mickiewicz) statue at 10 o’clock. We had 2 hours to complete 18 tasks. We were looking for some statues, shops, buildings, etc. After finishing each task we had to take a photo next to the place we found and mark it on the map we got earlier. Every photo we shoot we sent it to Andrzej Kostkowy (our teacher’s Facebook alter ego). The fact that we were competing with the other 3 groups was very exciting. We didn’t regret any action we took on. We were running through beautiful Cracow streets despite tears, blood, pain, and everything that could stop us. Our group was very harmonious and we were very cooperative. None of us live in Cracow so we had a little problem. Fortunately one of us was going to primary school in the city center so she guides us and we didn’t lose. Actually, we found every place and completed all the tasks so it went pretty cool. All of us really enjoyed a game and we are looking forward to repeat a game like this one.”

 

Druga grupa składała się z uczniów klas prawnych – IC oraz IICG. Uczniowie Ci z kolei wzięli udział w grze historycznej „Śladami historii w Krakowie” opracowanej przez profesor Agnieszkę Kubas-Chmielowską. Wspaniałe, często wierszowane polecenia prowadziły uczniów ulicami miasta i pomagały powtórzyć najważniejsze informacje, które zdobywali w trakcie nauki w szkole.

 Tak jeden z uczniów opisuje swoje wrażenia z udziału w niej:

„Z całej gry zdecydowanie najbardziej podobała nam się forma i konstrukcja zadań. Były one ze sobą powiązane oraz jednocześnie wymagały sprawnego myślenia. Również na plus zaliczylibyśmy różnorodność pytań – począwszy od znajomości miejsc w obrębie Starego Miasta poprzez wydarzenia historyczne i ich daty kończąc na rozpoznawaniu herbów i tłumaczeniu łacińskich sentencji. Atmosfera panowała bardzo przyjazna, a drużyna była niezwykle zgrana. Każdy z nas uzupełniał zespół swoją spostrzegawczością, wiedzą a także znajomością miasta. Wrażenia całkowicie pozytywne – nawet lekko poganiający nas czas dodawał emocji. Dziękujemy za zorganizowane gry i miło spędzony czas ”