W dniach 17, 18 i 24 lutego uczniowie klas o profilu biologiczno-chemicznym:1a, 1b, 2bi2f,pod okiem ks. Mateusza Kowalcze SJ po raz pierwszy w życiu przeprowadzali różne reakcje z zakresu chemii ogólnej (klasy pierwsze) i nieorganicznej (klasy drugie).
Każdy z uczniów otrzymał skrypt laboratoryjny z instrukcją do wykonywanych ćwiczeń. I tak uczniowie klas pierwszych przeprowadzali syntezę tlenku magnezu i siarczku żelaza, porównywali aktywność metali oraz otrzymywali i badali właściwości tlenu, tlenki węgla(IV) i wodoru. Rok starsi KOSTKOWICZE otrzymywali zasadę magnezową, wodorotlenki:glinu, miedzi(II) i żelaza(III) oraz kwas siarkowy(IV), tworzyli szereg aktywności metali, miareczkowali mocny kwas mocną zasadą, a także strącali w roztworach różne sole.
Przeprowadzone zajęcia laboratoryjne były kolejną okazją do poszerzeniaprzez uczniów wiedzy i umiejętności. Korzystając z bogatego wyposażenia szkolnej pracowni chemicznej mogli bezpiecznie posługiwać się sprzętem laboratoryjnym iprofesjonalnymi odczynnikamisamodzielnie przeprowadzając pierwsze w życiu doświadczenia.
Oby więcej takich lekcji!
W dniu 17 lutego odbyła się lekcja laboratoryjna. Podczas zajęć wykonywaliśmy różne ciekawe doświadczenia takie jak spalanie magnezu . Wszystko wykonywaliśmy w kombinezonach ochronnych pod czujnym okiem naszego chemika księdza Mateusza Kowalcze . Niestety nie obyło się bez potłuczenia kilku probówek . Wszystkie planowane doświadczenia zostały wykonane, z czego wszyscy jesteśmy dumni
Krzysztof Zięba, 1b
Według mnie zajęcia laboratoryjne, które odbyły się 24 lutego były bardzo interesujące. Z 6 doświadczeń które zostały wykonane przez moją grupę najbardziej spodobała mi się reakcja magnezu z kwasem chlorowodorowym. Ciekawe było też miareczkowanie jak i reakcje strąceniowe, które zajmowały większą część czasu. Sądzę, że te dwie godziny, które poświęciliśmy na laborkę były bardzo udane i dużo nas nauczyły
Julia Miętka, 2b
Moim zdaniem laborka była ciekawa – mogliśmy zrobić doświadczenia,których teorii uczyliśmy się od początku roku. Była to również okazja do pracy z przyjaciółmi. Przyjemna i miła atmosfera:)
Karolina Dudek, 2b
W czwartek 18 lutego, po skończonych lekcjach rozpoczęły się zajęcia laboratoryjne. Najpierw przywdzialiśmy fartuchy, rękawiczki i okulary ochronne i rozstawiliśmy się w grupach na stanowiskach doświadczeń. Wszystkim bardzo podobała się możliwość pierwszoosobowego wykonywania doświadczeń. Oczywiście nie obeszło się bez szkód… Mój kolega mocno uszkodził pewne szkło laboratoryjne (biuretę), a drugi wsadził tlący się magnez do wody. Całość wyszła jednak dobrze, wszyscy spokojnie wykonali swoje obowiązki. Bardzo podobała mi się taka forma nauki w praktyce.
Dominik Łach, 2f