Od ponad roku KOSTKA współpracuje ze szkołami z Danii, Węgier i Hiszpanii w projekcie „Play seriously, learn playfully” realizowanym dzięki wsparciu uzyskanemu z Programu Erasmus+. Znamy się coraz lepiej, nawiązaliśmy wiele wspaniałych przyjaźni, a tworzona przez nas interdyscyplinarna gra planszowa nabiera kształtów. W dniach 25-29 listopada 2019 roku spotkaliśmy się ponownie w Krakowie by podsumować dotychczasowe działania, wspólnie pracować nad zadaniami do gry i planować dalsze aktywności w projekcie.

 Dzięki wytężonej pracy zespołowej stworzyliśmy zestaw ciekawych ćwiczeń i zadań, które będą elementem naszej gry. Ich testowanie na samych sobie dostarczyło wszystkim uczestnikom spotkania wiele radości.

Wspólnie spędzony tydzień był także okazją do lepszego poznawania się, odkrywania podobieństw i różnic między naszymi krajami i kulturami, dobrej zabawy i nauki. Zwiedzanie szkoły, trening łucznictwa, wspólne lekcje języka angielskiego to tylko część z różnorodnych aktywności podczas spotkania międzynarodowego. Naszym gościom pokazaliśmy także najpiękniejsze miejsca w Krakowie, mieliśmy możliwość wcielić się w górników pracujących w Kopalni Soli w Wieliczce i w ten nietypowy sposób zwiedzić to niezwykłe miejsce.

Na zakończenie spotkania wszyscy spotkaliśmy się na dyskotece Andzejkowej organizowanej  przez Samorząd uczniowski, w trakcie której bawiliśmy się w rytm przebojów z różnych krajów. Sesja ewaluacyjna pokazała, iż spotkanie było dla wszystkich ciekawym, twórczym i dobrym czasem, którego jednym minusem była konieczność rozstania. Już wkrótce spotkamy się jednak na spotkaniu w Miszkolcu na Węgrzech, gdzie pojedziemy w lutym 2020 roku.

To był dla nas kompletnie inny tydzień niż zwykle, pełen wrażeń i nowych doświadczeń, zdobywania nowych kompetencji. Wyzwaniem było przełamanie się językowe i by zacząć komunikować się po angielsku. Dobre było to, że mogliśmy dowiedzieć się wiele nowych rzeczach o osobach z innych krajów, ich kulturze, zwyczajach. Bardzo polecamy takie doświadczenie bo można wiele się nauczyć, nabrać doświadczenia w mówieniu po angielsku i na pewno nie są to lekcje stracone. W trakcie wymiany rozwijaliśmy także swoją kreatywność i umiejętność pracy w grupie.

Julia i Maja – uczestniczki wymiany

Agnieszka Baran, psycholog, koordynator współpracy międzynarodowej