Od 13 listopada klasa III c zaczęła realizację projektu edukacyjno-wychowawczego pt. „Przedszkole – podróż sentymentalna oraz autorefleksja dotychczasowych umiejętności”, napisanego przez wychowawcę klasy. Projekt będzie polegał na prowadzeniu zajęć przez uczniów KOSTKI Publicznego Gimnazjum Jezuitów im. Św. Stanisława Kostki w Krakowie w sąsiadującym z nami Przedszkolu Samorządowym nr 36 w Krakowie. Uczniowie raz w miesiącu wychodzą do przedszkola całą klasą podczas swojej godziny wychowawczej. Zajęcia tematyczne poprowadzi jedna osoba, angażując przedszkolaki i kostkowiczów.

Przewidziany porządek lekcji:
1) 10 minut tematyczna pogadanka,
2) 10 minut zajęcia praktyczne (zabawy, ćwiczenia – koniecznie łączące w pary dużego i małego),
3) 10 minut literatura tematyczna (odczytanie bajki)
4) na zakończenie zadanie plastyczne dla maluchów (do wykonania pod nadzorem ich nauczyciela).

Projekt nie tylko podejmuje próbę integracji klasy, ale także nabywanie umiejętności przekazywania wiedzy, dzielenia się pasją,kształtowania pozytywnych postaw wobec innych ludzi,kształcenia i rozwijania umiejętności budowania wypowiedzi i wypowiadania się na określony temat oraz wdraża do umiejętnego komunikowania się z innym (młodszym) człowiekiem w sposób zrozumiały dla rozmówcy.

Naszą przygodę wraz z maluchami zakończymy wieczorem gruzińskim w restauracji, w której pracuje ojciec Lany Grigoryan. Będziemy mieli okazję posłuchać muzyki gruzińskiej, posmakować gruzińskie potrawy, posłuchać legendy i opowieści gruzińskie, spędzić wspólnie czas.

Pierwszą lekcje poprowadziła Patrycja Czepanis. Ustawieni w kręgu przywitaliśmy się harcerskim okrzykiem „czuwaj!”. Następnie maluchy wysłuchały pogadanki na temat Olgi Małkowskiej – założycielki harcerstwa żeńskiego na ziemiach polskich oraz bohaterki drużyny Patrycji. Ponadto dzieci dowiedziały się czym jest harcerstwo, co robi się na zbiórkach, czym jest buława, z jakich elementów składa się strój harcerza. Maluchy ochoczo przymierzały mundur i pozowały do zdjęć swojej wychowawczyni – p. Annie Olsińskiej.

Po sporej dawce teorii przyszedł czas na gry harcerskie! Dzieciom szczególnie przypadła do gustu zabawa – „mosty”. Bieganie pod tunelem „dużego i małego” wywołało wiele śmiechu i radości. W tej zabawie prym wiodły dzieci. To one decydowały z kim chcą przedostać się na drugą stronę sali.

Po sporej dawce ruchu odpoczęliśmy przy lekturze tematycznej. Patrycja przeczytała bajkę o Franklinie, który chciał zdobyć odznakę.

Na zakończenie zostawiliśmy dla całej grupy zadanie plastyczne – kolorowankę o harcerzach. Efekty pracy naszych milusińskich sprawdzimy już za niecałe trzy tygodnie.

Katarzyna Kowalczyk, nauczyciel języka polskiego,opiekun SU

 Zobacz zdjęcia