W ramach rozwijania zainteresowań naukami ścisłymi klasy IIa,b,c,d,f  udały się z wychowawcami do wyżej wymienionego muzeum na lekcję o kole. Co zobaczyli i jakie odnieśli wrażenie, oto relacje uczniów.

Dzisiaj, czyli 18 października 2016r. nasza klasa pojechała na wycieczkę do Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, które mieści się na ul. Św. Wawrzyńca. Pod opieką wychowawcy dotarliśmy tam tramwajem i resztę drogi przeszliśmy pieszo, podziwiając archaiczne kamienice krakowskie. Po zapoznaniu się z panią przewodnik mieliśmy przyjemność poznania wielu ciekawych „eksponatów” – pozwolę sobie je tak nazwać – na razie w teorii. Słuchaliśmy, jak dane urządzenie działa i przy okazji utrwalaliśmy naszą zdobytą ówcześnie zdobytą wiedzę na polu fizyki. Dowiedzieliśmy się przykładowo, jak działa koło Maxwella, które funkcjonuje na tej samej zasadzie, co znane nam z lat dziecięcych jojo, poznaliśmy ciekawy przykład iluzji optycznej na przykładzie koła od roweru, a nawet usłyszeć, jak działa siła wyporu. Energia nas rozpierała, więc gdy pani przewodnik pozwoliła nam na zapoznanie się z owymi „eksponatami” w pełni personalnie, nie trzeba było nam drugi raz powtarzać. Budowaliśmy zamek, wprawialiśmy w ruch windę dzięki wytwarzanej przez nas energii, jechaliśmy autkiem o kwadratowych kołach i poznaliśmy tajniki wygranej w tradycyjny bilard.

Kolejnym – i niestety ostatnim – etapem naszej wycieczki w owym muzeum, była ta część budynku, gdzie znajdowały się przed i powojenne środki lokomocji. Dowiedzieliśmy się, jak nazywały się stare polskie samochody, których zazdrościli nam Francuzi, dowiedzieliśmy się wiele na temat, jakimi prawami rządziły się prototypy tramwajów i kto mógł jeździć pierwszą klasą, oraz że nie każdy mógł pozwolić sobie na taki środek transportu w czasach II wojny światowej (jedynie Niemcy). Poznaliśmy także różnice pomiędzy omnibusem, a klasycznym tramwajem. Równie ciekawe były motocykle, które za czasów PRL’u były bardzo powszechne na polskich ulicach.

Mamy nadzieję, że będziemy mogli pojechać na więcej takich wycieczek. Wierzę, że wszyscy bawili się równie dobrze i dowiedzieli się wielu bardzo ciekawych rzeczy, o których wcześniej nie mieli pojęcia. Wierzymy, że pozyskana tam wiedza pozostanie nam w głowach na długo, a najlepiej na zawsze.

Izbińska Natalia, klasa 2f

Dzisiaj tj. 18.10.2016 odbyła się wycieczka do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Po kilku lekcjach wyszliśmy ze szkoły i pojechaliśmy tramwajem nr 24. Na miejscu znajdowały sie dwie sale, jedna z wystawą interaktywną nt. koła, druga nt. inżynierii w mieście. Po wejściu do muzeum zostawiliśmy kurtki i zbędne rzeczy w szatni, później udaliśmy się do przestrzennej sali, gdzie zobaczyliśmy jak działała kiedyś kanalizacja, jak wyglądały stare lodówki, pralki, telewizory czy lokówki do włosów. Mogliśmy wejść do wagonu letniego i zobaczyć jak wyglądały stare tramwaje. Następnie obejrzeliśmy i dowiedzieliśmy się trochę na temat starych samochodów czy motocykli. Drugą częścią była sala gdzie każdy znalazł coś dla siebie, mogliśmy się pobawić i spędzić ciekawie chwilę czasu. Dokoła na ścianie widniała liczba PI, zrobiła na nas spore wrażenie. Chociaż byłam tam wcześniej kilka razy, to i tak bardzo mi się podobało.

Małgosia Juszkiewicz 2b

Dzisiaj tj 18.10.16 byliśmy w Muzeum Inżynierii Miejskiej. Na początku Pani przewodnik opowiedziała nam o początkach komunikacji miejskiej: najwięcej mówiła o tramwajach. Następnie pokazano nam wystawę zabytkowych samochodów, miedzi innymi Poloneza czy Malucha. Po obejrzeniu ekspozycji mieliśmy czas na „zabawę”. Przeszliśmy do części z eksperymentami dotyczącymi koła, gdzie mogliśmy samodzielnie doświadczać różnych zjawisk fizycznych.

Gosia Pawlik 2d

Dnia 18.10.2016r. wybraliśmy się do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Nasza przewodniczka Pani Magda w bardzo ciekawy sposób opowiedziała nam
o rozwoju polskiej motoryzacji. Pokazała nam XX-wieczne tramwaje i samochody. Dowiedziałam się wielu nowych rzeczy, np.: że w czasach PRL-u były tramwaje letnie i zimowe. Nie wiedziałam, że istniała kiedyś marka samochodowa „Warszawa”. Później był czas na eksperymenty, ale dla nas była to sama zabawa. Niestety wycieczka dobiegła końca i musieliśmy wrócić do szkoły. To było niezapomniane wyjście!

Wiktoria Radwan 2d

18.10 wybraliśmy się do Muzeum Inżynierii Miejskiej. W pierwszej kolejności poszliśmy na wystawę „Wokół Koła”, gdzie mogliśmy np. pobiegać na obrotowym kole albo za pomocą podmuchów powietrza utrzymać w górze gumowe piłki. Nastepnie udaliśmy się na halę poświęconą motoryzacji. Znajdowały się tam powojenne i międzywojenne samochody, motocykle, tramwaje i autobusy. Mogliśmy zapoznać się z fizyką w praktyce. Było bardzo ciekawie i według nas wycieczka się udała.

Michalina Miodunka i Michał Czajka kl. IIC

Dnia 18 października odbyła się wspaniała wycieczka do Muzeum Inżynierii Miejskiej. Mimo złej pogody humor nam dopisywał. Niezapomniane wrażenia pozostaną na pewno na długo. Najbardziej podobała nam się wystawa gdzie sami mogliśmy wykonywać doświadczenia i świetnie się przy tym bawić. Po zwiedzeniu muzeum z uśmiechami na twarzy udaliśmy się do McDonalda. Gdy wróciliśmy do szkoły wspominaliśmy pozytywnie tę wycieczkę. Myślę, że odwiedzimy kiedyś tak wspaniale miejsce i dowiemy się tak ciekawych rzeczy jakie wynieśliśmy z Muzeum Inżynierii Miejskiej.

Agnieszka Nazarkiewicz klasa 2a

Zdzisława Rogozińska, nauczyciel fizyki

Edyta Janda, nauczyciel matematyki i chemii

Izabela Józwik, nauczyciel bibliotekarz

Katarzyna Kowalczyk, koordynator ds. wolontariatu

Maria Michalik, nauczyciel języka angielskiego i niemieckiego