Włochy – słońce, wieczorne spacery po plaży i mnóstwo zabytków – kraj pełen uroku i magii. Właśnie tam pojechaliśmy na naszą ostatnią wycieczkę jako uczniowie KOSTKI. Swoją przygodę rozpoczęliśmy 22 maja, wsiadając do piętrowego autokaru. W podróży towarzyszyły nam wychowawczynie: p. J. Błachowska, p. Z. Nazim, p. A. Zdanek oraz Ojciec Brożyniak i p. A. Pietrzyk.
Jechaliśmy kilkanaście godzin, które wypełnione były głośnym śmiechem i gwarem rozmów. Czekało na nas pięć dni zwiedzania i pięć miast: Wenecja, Asyż, Watykan, Rzym i Florencja.

Pierwsze dwa dni były deszczowe, ale sądzę, ze wysoka temperatura obdarłaby Wenecję i Asyż z uroku, jakim mogliśmy się w nich napawać. Oba miasta charakteryzują się mnóstwem klimatycznych, małych uliczek i zaułków.
Dla wszystkich, którzy byli w Asyżu po raz pierwszy, z pewnością wielkim przeżyciem religijnym było odwiedzenie grobów św. Franciszka i św. Klary. Bazylika, w której możemy obejrzeć grób Franciszka, położona jest na Wzgórzu Niebiańskim, miejscu bardzo urokliwym, z widokiem na Umbrię.

Środowa wyprawa na audiencję wyciągnęła nas z łóżek już o godzinie piątej. Jadąc do Watykanu, wszyscy byli więc dość mocno zaspani. Zanim jednak dotarliśmy na plac św. Piotra, musieliśmy skorzystać z metra, które się zepsuło. Nikt nie wiedział, co się dzieje. Wysiedliśmy z metra i czekaliśmy na następne, ale każde było bardziej zapchane od poprzedniego, więc rozdzieliliśmy się na kilka mniejszych grup. Na audiencję u papieża Franciszka dotarliśmy więc z małym poślizgiem. Ubrani w mundurki, mocno zmachani, trzymając wielki baner KOSTKI, stojąc w wielkim tłumie zostaliśmy pozdrowieni przez papieża. Po błogosławieństwie udaliśmy się do Muzeów Watykańskich, gdzie oglądaliśmy wiekowe rzeźby i posągi, obrazy oraz sławną Kaplicę Sykstyńską. Wcześniej czworo z nas udało się pod opieką o. Pawła Brożyniaka do siedziby Radia Watykańskiego, aby udzielić krótkiego wywiadu.

Czwarty dzień wycieczki rozpoczęliśmy od mszy w kościele św. Andrzeja na Kwirynale, gdzie znajduje się grób św. Stanisława Kostki. Zobaczyliśmy Fontannę di Trevi, Panteon, Fontannę Czterech Rzek, Plac Hiszpański ze słynnymi schodami, wspięliśmy się na Kapitol..

Na piąty dzień zaplanowana była Florencja – kolebka renesansu. Pogoda od rana dopisywała. Oprowadzała nas Włoszka mówiąca po polsku, której mama była Polką. Spacer po Florencji był dość chaotyczny, ale zwiedziliśmy kilka ważnych i przepięknych kościołów. Widzieliśmy także pomnik złotego żółwia:). A następnie udaliśmy się na Most Złotników. Spacerując po Florencji spróbowaliśmy pysznych włoskich lodów i pizzy, uzupełniliśmy zapasy przed drogą powrotną i zrobiliśmy sobie wiele pamiątkowych zdjęć.
Ten wyjazd zostanie w naszych wspomnieniach, a bogata kolekcja pamiątkowych zdjęć pomoże przenieść się w wyjątkowe miejsca.

Maria Nawrot kl. 3c
Wiktoria Kolaszyńska kl. 3a

Zofia Nazim, nauczyciel języka angielskiego

Joanna Błachowska, nauczyciel matematyki

Anna Zdanek, nauczyciel języka polskiego

Aneta Pietrzyk, bibliotekarz szkoły i Dyrektor Biura Promocji i Rozwoju Szkoły

O. Paweł Brożyniak SJ, dyrektor KOSTKI Publicznego Gimnazjum Jezuitów w Krakowie.