W tradycję naszej szkoły wpisana jest wycieczka w ostatnim roku nauki Kostkowiczów do Włoch i audiencja u Papieża. Tak też stało się tym razem. Sześć klas trzecich wraz z opiekunami i kierownikiem wycieczki, p. Zofią Nazim pewnego pogodnego sobotniego popołudnia (tj. 29 IV br.) wyruszyła z okolic szkoły na siedmiodniową wyprawę dwoma autokarami. Żegnani przez Ojca Dyrektora, Pawła Brożyniaka SJ i zatroskanych rodziców, głodni wrażeń wyruszyliśmy w trasę.

Pierwszą noc spędziliśmy w hotelu niedaleko Wenecji. Tam też grupa uczniów z nauczycielami wieczorem udała się na cudowny spacer nad brzeg morza. Nazajutrz w pogodny poranek bardzo przyjemny okazał się rejs statkiem do Wenecji i samo miasto wywarło na nas niezapomniane wrażenie (bizantyjska Bazylika Św. Marka i wykwintny Pałac Dożów, łódki płynące kanałami, no i ta pizza ; ) nawet wśród tłumów „majówkowych” gości smakowała wybornie ..
Kolejnego dnia zwiedziliśmy monumentalny Rzym oraz jego zabytki i podekscytowani udaliśmy się do Watykanu, gdzie wraz z tłumem wiernych przywitaliśmy Papieża Franciszka, a następnie razem z nim w skupieniu odmówiliśmy modlitwę. Jakże wielkie było nasze zdumienie, gdy Następca Św. Piotra przejechał tuż obok nas automobilem i w geście powitania, błogosławił przybyłych. Potem zakupiliśmy pamiątki i obejrzeliśmy piękną stajenkę w siedzibie Ama na tyłach Watykanu, którą „wyczarował” prosty robotnik, Giovanni Ianni ( ta ukochana szopka budziła podziw u papieża- Polaka, Jana Pawła II ).

Niezapomnianym przeżyciem była dla nas wizyta w malowniczym górzystym Asyżu i w Bazylice Św. Franciszka, gdzie o. J. Śpiewak SJ i ks. M. Kowalcze SJ. M. odprawili dla nas wyjątkową w tym miejscu mszę świętą. Tymczasem zimny wiatr na zewnątrz wzmagał na sile, słońce chowało się w chmurach i Franciszek nam przypominał ; )
„ Pochwalony bądź, mój Panie, przez brata Wiatr
i przez powietrze, słotę, spiekotę i każdą pogodę”
Kolejnym zwiedzanym przez nas miejscem był Kościół naszego patrona szkoły – św.St.Kostki B.M. (dzięki życzliwości tamtejszych kapłanów, mogliśmy obejrzeć relikwie i miejsce ostatnich chwil życia Męczennika ) oraz grób wybitnego poety, Dantego w Rawennie. Także Padwa uderzyła nas swoim dostojeństwem (a tam drugi po bolońskim uniwersytet, na którym studiował m.in. M. Kopernik i Jan Kochanowski).Pragnę dodać, że gdziekolwiek byliśmy, witano nas z życzliwością i uśmiechem…

I długo byłoby wymieniać miejsca, które pozostały nam w pamięci, a tak naprawdę w naszych sercach – wyryte piękno z włoskiej ziemi i pamiątki z wycieczki przywieźliśmy do naszych rodzin. Tak też podróż śladami św. Stanisława do Rzymu i wspólne spędzone na wycieczce radosne chwile stały się ukoronowaniem naszych trzech lat spędzonych w jedynej w swoim rodzaju szkole – w KOSTCE.

Wiktoria Jasnos, uczennica kl.3c

Iwona Poręba, nauczyciel języka polskiego

Zofia Nazim, nauczyciel języka angielskiego

Agnieszka Szefer – Walas, nauczyciel języka polskiego

Katarzyna Foltman, nauczyciel chemii

Agnieszka Korczak, koordynator KOSTKA MAGIS

Monika Ewa Trybulska, pedagog

O. Jakub Śpiewak SJ – katecheta,  Specjalista ds. BHP

Ks. Mateusz Kowalcze SJ – katecheta, nauczyciel chemii, opiekun Projektu Vitoria