Przez cały listopad uczniowie KOSTKI pod czujnym okiem nauczycieli chemii – ks. Mateusza Kowalcze SJ, p. Katarzyny Foltman i p. Pauliny Wantuch – oraz starszych uczniów – Julii Miętki (kl. 3b) i Daniela Kowalówki (kl. 3d) – uczestniczą w lekcjach laboratoryjnych.

Zajęcia laboratoryjne są kolejną okazją do poszerzenia wiedzy i umiejętności naszych uczniów. Korzystając z bogatego wyposażenia szkolnej pracowni chemicznej każdy uczeń może bezpiecznie i prawidłowo posługiwać się sprzętem laboratoryjnym  i profesjonalnymi odczynnikami, samodzielnie przeprowadzając doświadczenia chemiczne. Pomimo tego że laborki są poważną sprawą i dla wielu uczniów sporym wyzwaniem, nie brakuje wielu uśmiechów, przyjaznej atmosfery i dobrej zabawy. Oby więcej takich lekcji!

Kolejna seria laborek – także dla pozostałych klas III – planowana jest  maju 2017 roku.

W dniu 3 listopada w naszej szkole odbyła się lekcja laboratoryjna. Podczas tych zajęć wykonywaliśmy różne ciekawe doświadczenie, których uczyliśmy się w teorii od początku roku i właśnie dzisiaj mieliśmy okazję wypróbować je w praktyce. Po rozpoczęciu lekcji ubraliśmy się w dość śmieszne ubrania a mianowicie fartuchy, okulary i rękawice ochronne. To przygotowanie było podstawą do rozpoczęcia doświadczeń. Byliśmy podzieleni na 6 grup czteroosobowych, każda z nich miała za zadanie wykonać 6 doświadczeń. Moim zdanie najciekawszym z nich było „określenie odczynu pH roztworu”, ponieważ po poprawnym wykonaniu doświadczenia można było zobaczyć kolor roztworu  jaki powstaje w wyniku dodania do niego innego odczynnika. Uważam, że czas jaki poświęciliśmy na wykonywanie doświadczeń był udany i z wielką przyjemnością bym to powtórzyła.

Ania Kościelecka, kl. 2d

Na początku listopada w naszej szkole miały odbywać się lekcje laboratoryjne. Nasza klasa poszła na pierwszy ogień. Mieliśmy już pewne doświadczenie jeśli chodzi o taki format lekcji, dlatego wszystko poszło dość sprawnie i bez żadnych  usterek. Wszystkie doświadczenia  były ciekawe i bardzo praktyczne, dzięki nim mogliśmy lepiej zrozumieć to, co na co dzień wydaje się trudne i skomplikowane. Generalnie lekcje uważam za udaną i na pewno wyciągnąłem z niej dużo przydatnych informacji.

Szymon Kozioł, kl. 2d

Dnia 7 listopada, nasza klasa miała okazję uczestniczyć w lekcji laboratoryjnej. Przez pierwsze kilka minut omawialiśmy zasady bezpieczeństwa, a następnie ubraliśmy się w fartuchy, okulary ochronne oraz rękawice. Na początku bałem się, że mogę zrobić coś nie tak, lecz przy każdym doświadczeniu tłumaczono nam jak je wykonać, więc nie potrzebnie się denerwowałem. Niektóre doświadczenia nam nie wszyły, ale wiadomo, że nie zawsze wszytko się udaje. Moim zdaniem wykonaliśmy dużo ciekawych eksperymentów, w miłej atmosferze. Lekcja ta bardzo mi się podobała i na pewno chętnie wziąłbym udział w kolejnej.

Igor Cholewiński, kl. 1c

9 listopada w naszej szkole odbyła się lekcja labolatoryjna dla mojej klasy – I h. Zostaliśmy podzieleni na 6 grup po cztery osoby. Naszym zadaniem było wykonać 6 doświadczeń chemicznych. W mojej grupie znaleźli się: Jakub Kierys, Mateusz Hajduk, Maksymilian Kwiatkowski i ja – Maciej Bednarczyk. Razem wykonaliśmy wszystkie zadania poprawnie. Nikomu nic się nie stało, zachowywaliśmy się zgodnie z zasadami BHP i regulaminem pracowni chemicznej. Cała lekcja bardzo nam się spodobała. Bardzo dziękujemy za poprowadzenie tej lekcji. Mamy nadzieję, że w przyszłości takie zajęcia nadal będą organizowane.

Maciej Bednarczyk, kl. 1h

W dniu 7 listopada odbyła się lekcja laboratoryjna naszej klasy. Była to nasza pierwsza „laborka”. Każdy z nas odrobinę się stresował, ponieważ było to dla nas zupełnie coś nowego. Po ubraniu fartuchów, rękawic i okularów, zabraliśmy się do pracy w sześciu czteroosobowych grupach. Wykonywaliśmy wiele ciekawych doświadczeń, jednak najbardziej podobała mi się „synteza tlenku magnezu”, którą tym razem mogliśmy wykonać samodzielnie. Dzięki pomocy naszych starszych kolegów oraz nauczycieli podołaliśmy każdemu z nich. Podsumowując: lekcja laboratoryjna bardzo mi się podobała i z chęcią wzięłabym w niej udział raz jeszcze.

Zuzanna Piątek kl. 1c

Wtorkowa lekcja laboratoryjna udała się wyjątkowo. Choć na siódmą rano, wszyscy stawili się w świetnych humorach. Ubrani w białe fartuchy, okulary i rękawiczki przeprowadziliśmy wiele ciekawych doświadczeń. Wiedzę zdobytą na lekcji wykorzystaliśmy w praktyce i przez chwilę mogliśmy się poczuć jak prawdziwi chemicy. Nie wszystkie doświadczenia były takie proste, ale pani i obecni, bardziej obyci z chemią od nas, trzecioklasiści chętnie służyli pomocą. Dwie godziny zleciały nam w miłej atmosferze i bardzo szybko – nim się obejrzeliśmy, wszystkie doświadczenia były wykonane. Takie lekcje to świetna sprawa i na kolejne będę czekać z niecierpliwością.

Natalia Bajer, kl. 2b

Dnia 8 listopada w klasie 2b odbyła się lekcja laboratoryjna z chemii nieorganicznej. Musieliśmy wcześnie wstać, aby stawić się na godzinę 7:15 na zajęcia. Zapoznaliśmy się z regulaminem przeprowadzania doświadczeń i dowiedzieliśmy się jak mamy zachować się gdy oblejemy  się substancją żrąca lub w innych niebezpiecznych sytuacjach. Następnie udaliśmy się na zaplecze, gdzie każdy wziął sobie fartuch i okulary oraz rękawiczki gumowe. Po przygotowaniu się do doświadczeń mogliśmy zacząć je wykonywać. Każda z grup czteroosobowych znalazła dla siebie miejsce, gdzie rozpoczęła pierwszy eksperyment. Zajęcia laboratoryjne minęły wszystkim sympatycznie i czekamy na kolejne.

Gosia Juszkiewicz, kl. 2b

Ks. Mateusz Kowalcze SJ – katecheta, nauczyciel chemii, opiekun Projektu Vitoria

Katarzyna Foltman, nauczyciel chemii

Paulina Wantuch,biologii i geografii

 

Zobacz zdjęcia