W dniach 23-25 maja 2016 uczniowie klas 1a, 1b i 2b wypoczywali podczas „Zielonej Szkoły” w Bukowinie Tatrzańskiej. Opiekę sprawowali nauczyciele: p. Edyta Janda, p. Magdalena Czajkowska, p. Katarzyna Foltman, p. Paulina Wantuch i ks. Mateusz Kowalcze SJ. Relacje i wrażenia uczniów z tej formy nauki zamieszczamy poniżej.

DZIEŃ PIERWSZY – 23 maja 2016

Po zbiórce pod szkołą w godzinach porannych wyruszyliśmy autokarem w kierunku Zakopanego, skąd udaliśmy się na spacer w rejonie Doliny Kościeliskiej. Tam, pod opieką przewodników, mogliśmy m.in. spróbować prawdziwych oscypków, dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o Tatrach i ich historii, a także zachwycić się pięknymi widokami. Po wyczerpującej wędrówce pojechaliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej, gdzie mieliśmy zostać zakwaterowani. Pensjonat Willa Zbójnicówka przywitał nas optymalnymi warunkami, a także pyszną obiadokolacją. Następnie mogliśmy zrelaksować się np. grając w tenisa stołowego czy też w piłkę nożną. W godzinach wieczornych odbyło się ognisko nieopodal pensjonatu. Po posiłku udaliśmy się (a w każdym razie powinniśmy się udać) na spoczynek nocny.

Daniel, kl. 2b

DZIEŃ DRUGI – 24 maja 2016

Wtorek przywitał nas słoneczną pogodą. Po śniadaniu wybraliśmy się na wspólną integrację przy grze w paintball. Pole do gry – PaintMe – znajdowało się około 15 minut drogi z ośrodka. Na początku instruktor – p. Bartek – wytłumaczył nam zasady gry, nauczył nas obsługiwać się markerami i dał specjalne stroje ochronne. Zostaliśmy podzieleni na drużyny i rozpoczęliśmy grę. Pierwsza część odbywała się w lesie, gdzie jedna z drużyn atakowała, a druga musiała obronić wieżę. Druga runda odbywała się na otwartym polu przepełnionym różnymi fortecami idealnymi do schowania się. Około godziny 13 wyczerpani, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do naszego ośrodka na obiad.

Później nastąpił czas na relaks i zregenerowanie sił przed wyjazdem na termy. Zebraliśmy się o 15:00 i wyruszyliśmy na podbój basenów termalnych. Dostaliśmy karnety na 2,5 godziny i mogliśmy skorzystać z każdego dostępnego basenu. A wybór był duży- dla zmarzluchów prym wiodły baseny z gorącą wodą i masażami na polu, zaś dla fanów adrenaliny najlepsze były zjeżdżalnie. W czasie, w którym my zażywaliśmy kąpieli osoby, które nie korzystały z basenów spacerkiem zwiedzały rynek i wracały do ośrodka.

Wieczorem czekała na nas smakowita kolacja, a potem aż do godziny 22:00 można było skorzystać z boiska do piłki nożnej, piłkarzyków lub bilarda. O 22:00 wszyscy zmęczeni udali się na spoczynek, aby przygotować się do następnego dnia.

Kinga, kl. 2b

DZIEŃ TRZECI – 25 maja 2016

Środowy dzień podczas wycieczki rozpoczęliśmy stosunkowo wczesną pobudką i śniadaniem, towarzyszyły nam mieszane uczucia o konieczności powrotu. Następnie część uczniów postanowiła skorzystać z basenu przy pobliskim hotelu, zaś reszta dokończyła proces pakowania. Około godziny 10-tej, po zrobieniu ostatnich zdjęć, pożegnaliśmy się z Willą i wyruszyliśmy do Zakopanego. Tam, przy komentarzu prawdziwego góralskiego przewodnika – ks. Mateusza – zobaczyliśmy m.in. Wielką Krokiew. Później udaliśmy się na Krupówki, gdzie mogliśmy zakupić rozmaite pamiątki. Po „zakupach”, przeszliśmy do kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy „na Górce ” prowadzonego przez oo. Jezuitów. Tam poznaliśmy historię tej świątyni i Zakopanego, a także ujrzeliśmy piękną panoramę Tatr. Następnie pojechaliśmy do Karczmy Sopa, gdzie spożyliśmy domowy i sycący posiłek. Po obiedzie udaliśmy się do Krakowa.

Daniel, kl. 2b

Pierwszego dnia było bardzo dużo chodzenia po Dolinie Chochołowskiej. Ale dzięki temu mogliśmy podziwiać piękne widoki. Następnie mogliśmy zakwaterować się w pokojach i trochę odpocząć. Wieczorem mogliśmy się zrelaksować przy ognisku. Drugiego dnia mieliśmy przyjemną skorzystania z atrakcji tj. gorące termy czy paintball. Ostatniego dnia mieliśmy wycieczkę do Zakopanego, w którym mogliśmy spacerować barwnymi Krupówkami. Wszyscy uczniowie uważają wycieczkę za bardzo udaną i nie mogą doczekać się następnych.

Oliwia, kl. 1a

Wszyscy bardzo miło spędzili czas, dobrze się bawili -pełna integracja. Super był wyjazd na paintballa, ale najbardziej podobał mi się krajobraz , który był oszałamiający !!!

Marysia, kl. 1a

Były piękne widoki na nasze Tatry skąpane w słońcu.

Ania, kl. 1a

Na wycieczce mieliśmy bardzo ciekawy program, szczególnie zachwyciły mnie Tatry oraz paintball.

Piotrek, kl. 1a

Było świetnie ,ale zdecydowanie za krótko!

Wiktor, kl. 1a

Było dużo atrakcji i ciekawie, ale za krótko …

Jasiek, kl. 1a

Edyta Janda, nauczyciel matematyki i chemii

Paulina Wantuch,biologii i geografii

Katarzyna Foltman, nauczyciel chemii

dr Magda Czajkowska, nauczyciel biologii

Ks. Mateusz Kowalcze SJ – katecheta, nauczyciel chemii, opiekun Projektu Vitoria