Dnia 21 października o godzinie 9:15 wyjechaliśmy z Krakowa razem z naszą wychowawczynią panią Joanną Błachowską i z-cą wychowawcy o. Jakubem Śpiewakiem. Do ośrodka „Filarówka” w Piwnicznej Zdrój dojechaliśmy porą obiadową, a resztę dnia spędziliśmy na spacerach po Piwnicznej Zdrój i okolicy Podziwialiśmy jesienne krajobrazy idąc do zabytkowej, XVII-wiecznej studni na rynku.

Wieczorem zjedliśmy wspólnie kiełbaski i wiele rozmawialiśmy. Integracja naszej klasy była chyba najważniejszym punktem tej wycieczki.

Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy autobusem do Nowego Sącza, gdzie odwiedziliśmy Jezuickie Centrum Edukacji, bratnią szkołę Kostki. Gimnazjum i liceum są jednymi z lepszych szkół w mieście i szczycą się wieloma osiągnięciami. Ojciec dyrektor Robak opowiedział nam wiele o historii JCE, oprowadził po nim oraz obiecał rychłe odwiedziny.  Zwiedziliśmy też kościół pw. Ducha Świętego. Wysłuchaliśmy krótkiej historii o nim i cudownym obrazie Matki Bożej Pocieszenia. Byliśmy też w kaplicy naszego patrona św. Stanisłwa Kostki. Zwiedziliśmy stare miasto, zobaczyliśmy pomnik św. Jana Pawła II.

Potem udało nam się namówić ojca Jakuba na uczczenie wyprawy do miasta pizzą. Po obiedzie nie brakło nam sił na dalsze wędrowanie po uliczkach i parkach Nowego Sącza.

Po powrocie i obiadokolacji zregenerowaliśmy siły i zorganizowaliśmy mały wieczór karaoke w ośrodku. Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy rozlewnię wody „Piwniczanka”. Poznaliśmy historię zakładu oraz  właściwości ich wody mineralnej. Zwiedziliśmy halę, w której prześledziliśmy proces tworzenia butelek i sposób butelkowania wody „Piwniczanka”.

Do domu wróciliśmy około godziny 18:30. Mam nadzieję, że wszyscy (włącznie z wychowawcami) byli zadowoleni z tego trzydniowego wypadu.