Bawaria urzeka turystów zabytkowymi miastami, stolicą Monachium – światową metropolią o wielkim sercu, baśniowymi zamkami i alpejskimi wioskami. Najlepiej atmosferę tych miejsc oddadzą relacje uczniów, którzy chętnie zwiedzali zróżnicowane jej zakątki oraz próbowali swych sił z językiem niemieckim. W dniach 16 – 20.06. klasy językowe 1c, 1d, 2d i 2a pojechały na wycieczkę do Bawarii i Tyrolu.Byliśmy m.in.: w muzeum BMW, w zamku Neuschwanstein – najbardziej znanym zamku świata (na stadionie Bayernu Monachium, w wiosce olimpijskiej, w Innsbrucku, Salzburgu, na rejsie po jeziorze Chiemsee i w wielu innych imponujących miejscach. Okolice, które zwiedziliśmy były bajeczne (zwłaszcza zamek!), spektakularne i zapierające dech w piersiach… Niektórzy również przeszli przez najdłuższy pieszy most wiszący Highline 179, którego długość wynosi 406m, a wysokość 114,6m.Niech żałują ci, którzy nie pojechali na tę wycieczkę. Wiktoria Radwan, kl.1d

Uczniowie Kostki w czerwcu wybrali się na wycieczkę do Niemiec do Bawarii. Mieszkaliśmy w Austrii, ale zwiedzaliśmy głównie Niemcy. Pierwszy dzień spędziliśmy w autokarze, w którym świetnie się bawiliśmy i zintegrowaliśmy. Następnego dnia zjedliśmy pyszne śniadanie i pojechaliśmy zwiedzić Monachium. Najbardziej podobało mi się muzeum BWM, bardzo chciałabym mieć takie auto w przyszłości. Następnego dnia byliśmy w dwóch zamkach i na moście. Najlepszy był most, zawieszony na 179m nad ziemią. Widoki z niego były niesamowite. Czwartego (i ostatniego dnia na miejscu) byliśmy w Innsbrucku i w Ga-Pa. Zjedliśmy lody, zobaczyliśmy skocznię narciarską, popłynęliśmy statkiem na pobliską wyspę, a następnie pojechaliśmy na kolację. Potem już tylko (niestety) do domu. Było super!

Małgorzata Pawlik, kl.1d

W czwartek 16 czerwca klasy językowe 1c, 1d, 2d oraz 2a wyjechały na wycieczkę do Bawarii. Po dwunastu godzinach jazdy dojechaliśmy do Monachium, gdzie po pysznym śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie. Pierwszym punktem wycieczki była hala wystawowa firmy BMW. Następnie udaliśmy się na spacer po wiosce olimpijskiej oraz zobaczyliśmy stadion Bayernu Monachium – Allianz Arena. Po południu rozpoczęliśmy zwiedzanie starej części miasta. Tu zobaczyliśmy przepiękny neogotycki ratusz, katedrę św. Kajetana oraz mieliśmy okazję zjeść tradycyjną niemiecką kiełbasę – Bratwurst. Ostatnim punktem planu było muzeum techniczne- Deutsches Museum. Zmęczeni i pełni wrażeń pojechaliśmy do naszego hotelu, gdzie czekała na nas obiadokolacja. Następnego dnia udaliśmy się na zwiedzanie zamków – Neuschwanstein i Hohenschwangau. Po drodze zobaczyliśmy najwyższy szczyt Niemiec – Zugspitze. W drodze powrotnej mogliśmy się zmierzyć z naszymi lękami i przejść po zawieszonym na wysokości 113 metrów nad ziemią moście. Ostatni dzień był bardzo intensywny. Rankiem udaliśmy się na spacer po Innsbrucku, następnie pojechaliśmy pod skocznie narciarską. Pomimo nie najlepszej pogody udaliśmy się na rejs statkiem na wyspę Herreninsel, gdzie zobaczyliśmy klasztor augustianów oraz wybudowany przez Ludwika II pałac, będący niepełną kopią pałacu w Wersalu. Pod koniec, zmęczeni i głodni (ale bardzo zadowoleni) pojechaliśmy do Salzburga, gdzie zjedliśmy kolacje i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Wycieczka bardzo nam się podobała. Widzieliśmy wiele ciekawych miejsc i zabytków. Dała nam ona szansę lepszego poznania bawarskiej kultury, kuchni oraz tradycji. Mogliśmy spędzić czas w swoim towarzystwie i lepiej się poznać.

Zuzanna i Magdalena Bąk kl. 2d

Agnieszka Krupa, nauczyciel języka niemieckiego

Maria Michalik, nauczyciel języka angielskiego i niemieckiego