Tegoroczne wakacje 60 uczniów KOSTKI spędziło w Hiszpanii – kraju ,w którym można spotkać słońce, dobrą kuchnię , gościnność oraz odpocząć wśród olśniewającej , pełnej kontrastów przyrody. Pomimo doniesień mediów o różnych niebezpiecznych sytuacjach związanych z imigrantami i zamachami odważyliśmy się zbadać zaistniałą sytuację i wyruszyć na upragnione wakacje….
Nasza podróż rozpoczęła się 4 lipca o godzinie 8.00 rano. Przejechawszy przez Niemcy i Francje dotarliśmy do pierwszego celu naszej podróży – Paryża .Najpierw czekała na nas całodzienna zabawa w jednym z największych parków rozrywki w Europie – EURODISNEYLANDZIE. Tam mogliśmy jeszcze raz spotkać się z bohaterami naszego dzieciństwa np.Piotrusiem Panem, Piratami z Karaibów, odwiedzić zamek księżniczki i przeżyć wiele innych atrakcji. Następnego dnia czekało nas zwiedzanie Paryża. Rano na dobry początek i rozgrzewkę była Wieża Eiffla-II poziom (wyjście na nogach).Potem odpoczęliśmy na statku płynąc po Sekwanie i podziwiając zabytki.Następnie już pieszy spacer ,aby zobaczyć Łuk Triumfalny, Pola Elizejskie, Luwr, Centrum Pompidou, oraz słynną Katedrę Notre Dame. Zmęczeni ale zadowoleni wsiedliśmy do autokaru aby nocą przejechać przez Francję i rano odudzić się w Hiszpanii –w Calleli.

Callela jest to kameralna i malowniczo położona najsłynniejsza miejscowość na wybrzeżu Costa del Maresme. Swoją popularność miasto zawdzięcza zabytkowemu centrum ,słonecznej plaży , promenadzie oraz szerokiej gamie oferowanych rozrywek. Ponieważ nasz wyjazd miał charakter typowo wypoczynkowy, większość czasu spędziliśmy na leniuchowaniu, leżeniu na plaży, opalaniu się, kąpaniu w cieplutkim morzu i basenie w hotelu Top Olympic, który był naszym domem przez 8 dni. W ciągu dnia miasto jest bardzo spokojne, ale za to tętni życiem do późnych godzin wieczornych.
Nie zamierzaliśmy jednak cały czas siedzieć na plaży, więc skorzystaliśmy na miejscu z trzech wycieczek organizowanych przez biuro podróży. Pierwsza z nich była wycieczka do położonej ok. 50 km Barcelony-stolicy Katalonii. To niezwykłe miasto znacznie różni się od reszty kraju. Posiada własną, wyrafinowaną kulturę, co szczególnie widać w niespotykanej architekturze Antoniego Gaudiego.W programie wycieczki była najbarwniejsza hiszpańska ulica Las Ramblas, Katedra Sagrada Familia, platforma widokowa, ogrody oraz dla fanów piłki nożnej zwiedzanie stadionu Camp Nou. Na zakończenie dnia podziwialiśmy pokaz tańczących fontan na Placu Hiszpańskim.

Druga wycieczka miała charakter wodnego szaleństwa w Marinelandzie ,gdzie mogliśmy zrelaksować się korzystając z wodnych zjeżdżalni oraz oglądając pokaz delfinów, fok i papug. Ostatnia wycieczka to odwiedzenie jednej z hiszpańskich wysepek.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i nadszedł czas powrotu do Polski. Wszystkim uczestnikom naszej drugiej wakacyjnej KOSTKOWEJ wyprawy dziękujemy za udział i wzorowe zachowanie.

JUŻ DZIŚ ZAPRASZAMY NA NASTĘPNE WAKACJE Z KOSTKĄ TYM RAZEM w Chorwacji lub na Sycylii!!! SZCZEGÓŁY JUŻ WKRÓTCE.
ZAPRASZAMY

Zofia Nazim, nauczyciel języka angielskiego

Agnieszka Krupa, nauczyciel języka niemieckiego

Aneta Pietrzyk, nauczyciel bibliotekarz i Dyrektor Biura Promocji i Rozwoju Szkoły

To był już mój 2 mój obóz z Kostką i tak jak rok temu bardzo mi się podobało. Hiszpania jest piękna. Wakacje spędzone z cudownymi ludźmi.

Kamila Stępniowska

Bardzo fajny obóz przygodami i super ludźmi, chętnie pojadę na następny.

Maria Górka

To był niezapomniany obóz! Bardzo mi się podobał. Poznałam dużo fajnych osób, a wycieczki były bardzo interesujące. Cieszę się, że mogłam przyjechać do tego gorącego kraju z KOSTKĄ.

Oliwia Kaczyńska

KOSTKA to wspaniała szkoła, która nigdy mnie nie zawiodła. Tak było i w przypadku tego obozu. Pojechałam do dwóch pięknych krajów: Francji i Hiszpanii. Bardzo mi się podobało i jestem bardzo zadowolona.

Wiktoria Radwan

Super obóz, w pięknym miejscu, spędzony w gronie miłych osób.

Martyna Kaczyńska, Katarzyna Nowak, Alan Krochmal, Michał Karłowicz, Dominik Hajduk, Szymon Alberski, Adrian Łada, Dominik Rausiński, Konrad Wachowicz

Świetna przygoda spędzona w bardzo urokliwym miejscu, ciekawe wycieczki pokazujące piękno świata. Fachowa opieka wychowawców i najlepsza paczka przyjaciół to według nas najlepsze wakacje 2016 !

Wiktora Jacher, Kinga Orzechowska, Julia Miętka, Zosia Jurowska, Jakub Perłowski, Paweł Nazim, Jan Gawor

Wyjazd do Francji i Hiszpanii był świetnie zorganizowany. W czasie jego trwania mieliśmy okazję pozwiedzać  jedne z najpiękniejszych europejskich miast: Paryż, Barcelonę jak i odpocząć na słonecznej plaży. Z chęcią powtórzyłabym takie wczasy.