Po raz pierwszy mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w międzynarodowej konferencji poświęconej wychowaniu w duchu jezuickim- ” The Jesuits and their Ministry to Young People”. Początek tych konferencji sięga roku 1983 i co roku inny kraj europejski, w którym jest szkoła jezuicka organizuje to międzynarodowe wydarzenie- The Jesuits and History.Po rekrutacji na ten wyjazd zostało wyłonionych trzech uczestników- Ola G.-2c, Kacper K.-2b, Bartek W.- 1c.i od razu zaczęliśmy pracę nad naszą prezentacją. Składała się ona z trzech części-krótka historia Jezuitów na ziemiach polskich, Piotr Skarga i święty Stanisław Kostka, historia naszej KOSTKI.Sam wyjazd, reprezentowanie szkoły na konferencji, warsztaty i wspólnie spędzony czas z pozostałymi uczestnikami z 17 szkół jezuickich z 10 krajów daje silne poczucie przynależności do wspólnoty jezuickiej i wychowania w duchy tych wartości.

W pierwszym tygodniu kwietnia miałam przyjemność uczestniczyć w konferencji zorganizowanej przez St Aloysius College na Malcie. Wyjazd dał mi możliwość poznania niejednej nowej kultury i rozmów z rówieśnikami z całej Europy. Była to fantastyczna okazja do poćwiczenia umiejętności posługiwania się językiem angielskim w codziennych sytuacjach, gdyż na Malcie jest on językiem urzędowym. Mimo bardzo napiętego harmonogramu udało mi się odwiedzić najważniejsze punkty turystyczne wyspy i zwiedzić stolicę nocą. Sama konferencja pokazała mi jak różnorodna jest działalność młodzieży w szkołach jezuickich w Europie i poddała mnóstwo pomysłów na rozszerzenie działań wspólnoty naszej szkoły. Jestem dumna i bardzo wdzięczna, że mogłam reprezentować Kostkę na tak fantastycznym wydarzeniu.

Aleksandra Grodowska klasa 2c

Od 3 do 5 kwietnia trójka uczniów pod opieką pani Zofii Nazim udała się na międzynarodową konferencję „ The Jesuits and their Ministry to Young People” odbywającą się na Malcie. Podróż rozpoczęła się na lotnisku w Balicach skąd nasza reprezentacja poleciała z przesiadką w Monachium na Maltę. Po wylądowaniu i zebraniu swojego bagażu zostaliśmy odebrani przez rodziny u których mieliśmy mieszkać przez najbliższe dni. Gdy się rozpakowaliśmy i zobaczyliśmy trochę miasta udaliśmy się na oficjalne rozpoczęcie konferencji. Podczas otwarcia poznaliśmy program i organizatorów, którzy przekazali nam cele tego wydarzenia i zaprosili na przyjęcie integracyjne. Po przejściu do drugiego budynku szkoły zostaliśmy poczęstowani maltańskimi przekąskami i napojami. Mogliśmy poznać grupy z innych krajów i zawrzeć nowe znajomości. Z przyjęcia zostaliśmy odebrani przez rodziny.
Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do szkoły, w której odbywała się konferencja i rozpoczęliśmy zajęcia. Dzięki przygotowanym przez wszystkie reprezentacje prezentacjom poznaliśmy pracę i historię Jezuitów w różnych krajach od Włoch po Irlandię. Organizatorzy zrobili też warsztaty w grupach, na których uczestnicy rozmawiali na temat dręczących świat problemów oraz jak każdy z nas może pomóc w ich rozwiązaniu. Po lunchu wszyscy udaliśmy się do Mdiny czyli starej stolicy Malty gdzie została zorganizowana gra terenowa w celu lepszego poznania historii tego miejsca. Gdy wszystkie drużyny skończyły zabawę wróciliśmy do szkoły gdzie czekała na nas pyszna kolacja i występy wszystkich reprezentacji. Później gdy wszyscy byli najedzeni wróciliśmy do domów i przygotowaliśmy się do wyjazdu.
Następnego dnia poznaliśmy parę kolejnych reprezentacji i uczestniczyliśmy w ostatnich warsztatach po czym udaliśmy się na lotnisko i rozpoczęliśmy podróż do domu. Po długiej przesiadce w Monachium wsiedliśmy na pokład samolotu w kierunku Krakowa. Około północy każdy był już w drodze do swojego domu zmęczony długą ale bardzo przyjemną podróżą.
Bartłomiej Więcek

Jestem bardzo zadowolony z wyjazdu. Zintegrowałem się przez te trzy dni z pozostałą dwójka uczestników konferencji z Polski oraz z panią profesor Nazim, z która na co dzień nie mam lekcji. Na konferencji poznałem bardzo ciekawych ludzi z całej Europy, uczeń Jezuickiej Szkoły na Malcie u którego nocowałem bardzo ciepło wraz z rodzina mnie przyjął. W czasie samej konferencji można było zobaczyć obraz szkół Jezuickich z całej Europy, które poza drobnymi kulturowymi różnicami i jeżykiem ojczystym niczym się nie różnią jeżeli chodzi o wychowanie w duchu jezuickim.